sunnuntaina, lokakuuta 23, 2005

Bloggaajaneitsykäinen saa slaagin

Kun heräsin tänään, ensi töikseni avasin teksti-TV:n ja mikä järkytys! Silmilleni hyppäsi kissankokoisin kirjaimin uutinen: NIGHTWISH ON EROTTANUT TARJA HALOSEN! Jouduin paniikkiin. MIKSI PRESIDENTTI ON EROTETTU? Kurkustani pääsi bulgarialaiskuulantyöntäjänaismaisen möreä ARGGGH niin voimakkaana, että kerrostalon kaikki ovisummerit alkoivat soida (mikä on sinänsä kummallista, koska en asu kerrostalossa).Juoksin kerrostalon raput alas (mikä edelleen on kummallista, koska en edelleenkään asu kerrostalossa) ja hyppäsin kaivoon. (Hyppään aina kaivoon, jos jotain yllättävää tapahtuu.) Vasta siellä tajusin, ettei Nightwish voi erottaa presidenttiä, ei sitten millään. Kömmin häpeissäni ylös kaivosta ja menin naapurin mummolle kahville. Mummokin oli vakaasti sitä mieltä, että Tarja tai Tarza, kuten amerikkalaiset häntä kutsuvat, on edelleen pressana. Kyse olikin Tarja Turusesta. Huh!

Tiedosta helpottuneena rutistin mummoa niin, että mummolta pääsi ddrkuulantyöntäjänaismainen ARGGGH ja taas kaikki ovisummerit alkoivat soida. Toisen naapurin ukko soitti paikalle paikallisen Stasin ja minä jouduin putkaan KOTIRAUHAN HÄIRINNÄSTÄ. Ajatelkaa: KOTIRAUHAN HÄIRINNÄSTÄ!!! Se on minun mielestäni ensinnäkin törkeää panettelua ja toiseksi vastoin kaikkea länsimaisen demokratian oikeustajua, sillä minähän olin mummon luona vain kahvilla! Ja jos mummo huutaa ddrkuulantyöntäjänaismaisen möreän ARGGGH, en minä sille mitään voi. Enkä sillekään, jos kerrostalon ovisummerijärjestelmä sattuu reagoimaan sekä bulgarialaiskuulantyöntäjänaismaiseen että ddrkuulantyöntäjänaismaiseen ARGGGH-huutoon. Minusta tästä kuuluu syyttää talkkaria eikä minua.

Nyt olen siis putkassa. Yhden puhelun olen saanut soittaa. Soitin sen Tarjalle, siis Tarzalle. Tarza lupasi liittyä Nightwishiin ja korvata siellä Tarjan. Kun tämä tieto villitsee median, minut ehkä vapautetaan; ehkä oikeus toteutuu, enkä joudu heittäytymään putkan olkipatjalle ja huudahtamaan: "tehty mikä tehty, kymmenen vuotta tuli!" Mutta oli miten oli, aion myydä juttuni ainakin Iltasanomille, Iltalehdelle, Ohoon, Seiskaan, Kauppalehden talousuutisiin ja Eläkeväen ristikoihin. Minusta tulee julkkis ja ryhdyn Nightwishin manageriksi ja Conan kutsuu minut ja Tarzan istumaan talkshownsa katsomoon, jossa näytämme oikeutetusti hölmöiltä.

Mutta voi järkky mikä päivä!

4 Comments:

Blogger Sun äitis said...

Kiva kun tulit kylään, niin löysin tämän tuotoksen! Huumoriblogien parhaita perinteitä noudattaen suollettu. Tätä viimeistä voisi väittää varsin Vtmäiseksi!

Hyvää jatkoa, tulen toiste paremmalla ajalla.

9:01 ap.  
Blogger Toisinaanajattelija said...

Minun piti alun perin tehdä blogistani suunnilleen asiablogi (mihin oikeastaan blogini nimivalintakin viittaa), mutta se, että olen suistunut viime aikoina maatakiertävälle radalle, on kyllä täysin juuri Vt:n syytä. Hänen käyttämänsä ajatuksenlento imaisi minut mukaansa. Toivottavasti jonkinlainen persoonallinenkin ote näkyy ja säilyy.

5:33 ip.  
Blogger Sun äitis said...

Nyt kun Vt on hävinnyt ja juuri samoihin aikoihin ilmineeraannut sinä, niin panee kyllä miettimään...

10:22 ip.  
Blogger Toisinaanajattelija said...

Voi hitto kuule, minä huomasin saman! En kuitenkaan ole Vt! Ja kuten aiemmin tähän kommenttilootaan kirjoitin (minkä ajatuksen sitten myöhemmin poistin), että olen oikeastaan huolissani siitä, että omaksuin saman tyylin kirjoittaa kuin hän.

Totesin tuossa poistamassani kommentissa myös sen, että koin kuitenkin, että tyyli kirjoittaa puutaheinää ei käsittääkseni ole edes bloggaajien keksimä vaan vanhempi huumorin laji. Siksi koin oikeutetuksi sillä tyylillä jatkaa. Olin kuitenkin koko ajan huolissani myös siitä, että ehkä käytän samoja termejä kuin hän. Minulla oli tarkoitus oikeastaan lukea kaikki hänen postauksensa läpi, etten plagioisi vahingossakaan häntä muuten kuin ehkä juuri tuon tyylin puolesta.

Tietysti kun olen Jäädykepiirikuntaa lukenut, olen saattanut käyttää alitajuisesti samoja termejäkin, koska tarinaa kirjoittaessani en liiemmin mieti. Tietysti tuo tyyli on aivan harkitusti valittu kuten sanoin.

Kuitenkin olen kokenut, etten ko. tyylillä voi kirjoittaa, jos se ei tule luonnostaan. Tekemällä tehden tuon tyylin kerrontaa ei voi heittää. Tyyli kuitenkin tuntui istuvan minuun niin hyvin ja tunsin sen omakseni, että sitä olen käyttänyt. Jos tyylin tuntee itselleen vieraaksi, ei sitä voi käyttää.

Todella toivon, ettei Vt poistunut minun vuokseni!! Minä en halua millään tavoin ottaa Vt:n paikkaa, enkä edes hänen ajatuksenlentoonsa kykene vaikka yrittäisinkin. Ja kuten jo edellisessä kommentissa totesin, toivoin, että tyylissäni näkyisi myös jonkinlainen persoonallinen ote. En tiedä kuinka asian laita sitten ulkopuolisen silmin on.

10:51 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home